reklama

Chcel som voliť KDH. Čo teraz?

Tento článoček sa chystám napísať už týždeň. Ak by som ho písal pred týždňom, tak by vyzeral inak ako dnes. Ak by som ho písal pred tromi dňami, tiež by vyzeral inak ... Pretože situácia, okolo pre mňa dôležitých otázok sa zatiaľ vyvíjala ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)

Nemávam vopred vybrané, koho chcem voliť. Pri každých voľbách som sa rozhodoval vždy až v posledných dňoch, či týždňoch pred voľbami, možno s výnimkou 1998, kedy som mal jasno v tom, že sa chcem prestať hanbiť za to, z akej krajiny som - preto som vtedy volil SDK (tuším sa vtedy tak volali - proste Dzurindovu stranu).

Jasno mám vždy v tom, že chcem voliť pravicovú stranu. Volenie pravicovej strany totiž chápem tak, že chcem, aby som ja bol zodpovedný za svoje šťastie. Čiže, ak sa budem snažiť zarobiť, tak nech mám viac, a ak budem lenivý, tak logicky budem mať menej. A štát má pre mňa len vytvárať rámec, aby to takto mohlo fungovať. Samozrejme sú tam aj ďalšie dôležité otázky, ale tými v tejto chvíli čitateľa zaťažovať nechcem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rok 2002, mal som pocit že reformy v mojom záujme (ak sa budem snažiť, tak budem mať viac ...) boli naštartované dobre, preto som ostal u SDKU.

Rok 2006, veľká dilema, začal som mať pocit že káuz okolo SDKU pribúda a čím ďalej ým viac mi bol sympatický Béla, tak som zavolil za SMK (z omylu ma Csáky, Duray a spol vyviedli veľmi skoro po voľbách). Vtedy som nad KDH ešte vôbec neuvažoval. Odchod pána Čarnogurského zo strany (alebo len z jej vedenia) bol ešte pre mňa príliš čerstvý (nemal som ho rád) a pán Hrušovský bol nemastný, neslaný a nie príliš sympatický.

Keď som niekedy uvažoval o KDH, vždy mi boli sympatické hodnoty na ktorých je strana postavená. Rodina, spravodlivosť, kultúrnosť ... Čo mi však vždy vadilo (a kvôli tomu som nad nimi doteraz neuvažoval) bola netolerancia. Netolerancia k inakosti. Či už sa jednalo o iné vierovyznanie, či kultúrne prvky pochádzajúce z iných kultúr (narýchlo si spomeniem na snahu o zavedenie nejakého cvičenia, tuším Jogy, do školstva a hystériu, ktorú KDH okolo toho rozpútalo), netolerancia k neštandardným, nekonformným ľuďom (napríklad homosexuálom, ktorých pán Čarnogurský chcel liečiť a úspešne vyliečiť).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa nedávo stal šéfom strany pán Figeľ, zrazu som začal dúfať, že celé hnutie dostane novú iskru. Aj tak bolo, napriek tomu, že občas vyzerá ako uspávač hadov (sorry Janči, nič v zlom), jeho vystúpenia majú iskru, má to hlavu a pätu, kultúra prejavu je vysoká (na rozdiel napr. od pána premiéra, pre ktorého sú všetci idoti - a hlavne my, že sme si ho zvolili). Proste, ak by KDH získalo najviac hlasov a malo by možnosť zostavovať vládu, na tohto premiéra by som bol hrdý.

Až do minulého týžda to teda bolo na vážkach. Voliť, či nevoliť KDH? Principiálnou otázkou pre mňa bolo, či by KDH bolo ochotné ísť do koalície s pánom Ficom a jeho Smerom SD. Vtedy som chcel tento blog napísať prvýkrát a poslať mu tak odkaz, že pokiaľ nevylúči Smer SD z koaličných úvah, tak si budem musieť "prácne :)" hľadať inú stranu. Pretože v rozhovore na súkromnej VŠ spoluprácu so Smerom nevylúčil, z vyšších pohnútok (prijať spoluzodpovednosť za SMERovanie štátu). Pre mňa to boli žvásty, nie som ochotný voliť stranu, ktorá je ochotá vládnuť s touto skupinou indivíduí, ktoré len hrabú a hrabú a hrabú ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tuším tento týťdeň v pondelok sa to zlomilo a pán Figeľ vyhlásil, že so Smerom nie! Super, hovorím si. Dobrá správa, je vymaľované, do volieb mám prázdniny, nemusím rozmýšľať.

Medzitým vypukla hySLOTéria okolo maďarského zákona o udeľovaní občianstva zahraničným Maďarom. Bolo jasné, že vládny trojlístok sa toho chytí ako topiaci sa slamky. Pán Fico totiž stále nenašiel dobrú výhovorku na to, že predával poslanecké a ministerské kreslá, takže štekanie ponad južnú hranicu mu prišlo ako záchranné koleso, ktoré má prebiť tému financovania kampane Smeru z roku 2002.

Premiér zvolal radu obrany štátu (o čom sa tam asi bavili?) a riešili obrovskú úlohu, ktorá pred nimi stála. Čo s tými Maďarmi, ktorí si dajú aj druhé občianstvo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak je pravda, že stačí vedieť po maďarsky a občianstvo človek môže dostať, tak som v skupine "ohrozených". Moja maďarčina zďaleka nie je excelentná, ale tých pár stoviek slov, čo poznám ma hádam zaraďuje do radu ľudí potenciálne ohrozujúcich územnú celistvosť Slotenského štátu. V živote som seriózne neuvažoval nad tým, žeby som zmenil občianstvo (aj keď v rokoch 94-98) som sa fakt za Slovensko hanbil. Pri tejto hySLOTtérii, však nad tým len tak žartom začínam uvažovať. Len aby som nasrdil Slotu a Fica. Stále to však bola len sranda, teším sa, keď vidím pána premiéra červeného od jedu, v tomto som škodoradostý.

Šok pre mňa nastal predvčerom, keď sa na špeciálnom zasadnutí národnej rady hlasovalo o kontrazákone. A tí, pre ktorých som už bol pevne rozhodnutý, zahlasovali spolu s tou bandou naničhodných ničomníkov, ktorí v jednej chvíli povedia nie trinástym a štrnástym dôchodkom pre Grékov a v nasledujúcej minúte vyvesia bilbord o trinástom dôchodku pre našich dôchodcov. KDH u mňa zlyhalo! Hlasovať so skupinou vymetencov, ktorí tam sedia s krvou podliatymi očami, za zákon vymyslený a napísaný behom jednej noci (áno preháňam) spôsobuje diskvalifikáciu u mňa. Ja mám pocit, že mali hlasovať proti už len z toho dôvodu, že od júla tu bude (pevne dúfam) nová vláda, ktorá bude mať možnosť niečo vymyslieť s chladnou hlavou.

Práve tu sa mala ukázať veľkosť a sila ducha hnutia. V tejto chvíli nechcem riešiť, či je zákon dokonalý alebo nie. Vadí mi, že vznikol za pár dní z hystérie a že KDH tú hystériu podporilo. Možno chcelo udržať hlasy voličov, ktorí zvažujú medzi KDH a SNS a sú zo severného slovenska a živého maďara ešte nevideli, ale aj tak. Obrovský prešľap v mojich očiach. Čakám na sakrametsky dobré vysvetlenie. Je ten zákon taký super, že sa zaň má hlasovať so Smerom a s SNS? Alebo som sa len mýlil, keď som si myslel, že netolerancia v KDH je na ústupe? Prosím KDH, aby mi to vysvetlilo, lebo teraz tomu nerozumiem a v tejto chvíli sú u mňa out. Možno som jediný, komu toto vadí a na mojom hlase im nezáleží, ale som sklamaný a muselo to von.

P.S. v komunálnych voľbách určite KDH môj hlas nemôže dostať. Ak v BA budú ešte 4 roky vládnuť KDH, tak sa zastavia aj posledné steblo trávy, posledný strom bude výrúbaný a developeri sa budú mať dobre.

František Földeš

František Földeš

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bežec, futbalista ale predovšetkým svetoobčan. Zoznam autorových rubrík:  rodinašportpolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu